Tänäänkin on oikea ilon ja onnen päivä, kuten vuoristoneuvos Tuura jo ammoisina aikoina totesi. Tällä päivämäärällä meillä on nimittäin ilo kertoa, että olemme aloittaneet kumppaniyhteistyön Core Servicen ja Digikuun välillä.
Yhteistyö tarkoittaa käytännön tasolla sitä, että jatkossa kaikkien Core Service Oy:n asiakkaiden on mahdollista hankkia Core Servicen kautta Digikuun koulutus- ja konsultointipalveluita, joilla saatte enemmän iloa, hyötyä ja tuottavuutta koko organisaatiollenne Microsoft 365 -palveluista.
Digikuu Oy:n on Suomen ainoa täysin 365 -tuoteperheeseen erikoistunut yritys. Digikuu ei myy Microsoftin lisenssejä, eikä muitakaan perinteisiä it-palveluita. Digikuun intohimo ja missio on tehdä jokaisesta suomalaisesta (ja myös kansainvälisestä) organisaatiosta tuottavampi ja tietoturvallisempi Microsoft 365 -palveluita paremmin hyödyntäen. Digikuulla me teemme hommia vahvalla ammattitaidolla, erittäin pitkällä kokemuksella ja aina hymy huulilla ilman turhaa hampaiden kiristelyä.
Miksi yhteistyöhön päädyttiin
Core Service Oy:n supervoima on Apple -teknologioiden soveltaminen yrityskäytössä ja Core Service on ehdoton alansa huippu omassa liiketoiminnassaan. Käytyämme keskustelua Core Servicen ja Digikuun välillä totesimme välittömästi, että kemiamme kohtaavat oikealla tavalla ja meillä olisi mahdollisuus tuottaa asiakkaille yhdessä sitä kuuluisaa lisäarvoa.
Microsoft 365 on Suomen ja maailman yleisen kollaboraatioalusta, joka on käytännössä jokaisen organisaation ja yhteisön käytössä tavalla tai toisella.
Myös Apple -laitteita hyödyntävät organisaatiot käyttävät nykyään Microsoft 365 -palveluita enenevissä määrin ja palvelut toimivat Apple -ympäristöissä täsmälleen yhtä hyvin kuin esim. Windowsin päällä.
Kaikki asiakkaat kuitenkin tuskailevat saman aiheen kanssa, josta he ovat saaneet harmaita hiuksia jo Microsoft 365 -palveluiden syntyhistoriasta lähtien.
Aihe on se, että Microsoft 365 -lisenssejä saa käytännössä joka paikasta. Asiakkaille ei vaan enää nykyään riitä se, että palvelut saadaan teknisesti käyttöön. Ei ole riittänyt pitkään aikaan.
Apua tarvitaan siihen, että Microsoft 365-palvelut (esim. Teams, SharePoint Online, OneDrive for Business, Exchange Online jne.) roolitetaan oikein kunkin organisaation sisäiseen ja ulkoiseen viestintäkulttuuriin.
Ihmetystä aiheuttaa myös se, että miten suhtaudutaan mahdollisiin kolmannen osapuolen ratkaisuihin kuten esimerkiksi lokaaleihin verkkolevyihin, DropBoxiin, Slackiin jne. Olisiko näitä palveluita mahdollista siirtää jollain aikavälillä 365-ekosysteemin piiriin ja mahdollistaa sitä kautta jatkossa parempi tiedon löydettävyys, käsiteltävyys ja digitaalisen identiteetin suojaus?
Kun tämä vaihe on tehty suunnitelmallisesti ja oikein, niin törmätään seuraavaan haasteeseen. Miten nämä palvelut jalkautetaan ja koulutetaan kuhunkin organisaatioon kun talon sisältä ei välttämättä löydy tähän aikaa eikä intohimoa?
Samalla kevyttä tuskaa tuottaa myös se, että miten varmistetaan organisaation jokaisen loppukäyttäjän jatkuva oppiminen maailmassa, jossa muutos on alati läsnä ja jossa muun muassa Microsoft 365 -palvelut kehittyvät hurjaa vauhtia ominaisuuksiltaan ja käytettävyydeltään.
Koko organisaation loppukäyttäjien osaamisen ylläpitämiseen ei valitettavasti ole enää aikoihin riittänyt yksi kahden tunnin tehokoulutus tai pdf-muotoinen käyttöohje.
Jotta saadaan sitä kuuluisaa kilpailuetua ja varmistetaan se, että jokainen loppukäyttäjä osaa käyttää valittuja Microsoft 365 -palveluita oikealla tavalla, pitää oppimisen olla jatkuvaa, mukavaa ja erittäin käytännönläheistä.
Näissä kahdessa isossa kokonaisuudessa me tulemme jatkossa auttamaan yhteistyössä teitä arvon asiakkaat.
Mitä yhteistyö konkreettisesti tarkoittaa
Alkaneen yhteistyön myötä jokaisen Core Servicen asiakkaan saatavilla on lääkettä aiemmin mainittuihin kipukohtiin.
Yhteistyömme yksi keskeisimmistä kulmakivistä on asiakkaan tilanteen ymmärtäminen.
Käytännön tasolla tämä tarkoittaa sitä, että ennen yhdenkään Microsoft 365 -koulutus tai konsultointihankkeen käynnistymistä tutustumme teidän nykyiseen tilanteeseen viestinnän, palveluiden ja käyttäjien osaamisen osalta.
Tässä pelissä kun ei ole niin sanottuja One Size Fits All -ratkaisuja. Jokaista organisaatiota ei voi kouluttaa aina samalla tavalla, eikä kaikille välttämättä sovi samat 365 -ratkaisut. Välillä joku muu ratkaisu on vaan parempi.
Jatkossa saatavilla on muun muassa seuraavia Digikuun palveluita
- Kahvivartti - Käytännönläheisiä vinkkejä arkeen
- Kahvivarttijuna - Uusi jatkuvan oppimisen malli
- Minityöpajat - Viestintäympäristöjen selkeyttämiseksi
- Työpajat - Oman osaamisen kasvattamiseen ja suunnitelmalliseen tekemiseen
Myös kaikki muut Digikuun palvelut ovat saatavilla. Ota rohkeasti yhteyttä ja etsitään teille se parhaiten sopiva palvelukokonaisuus!
Miten yhteistyö käytännön tasolla toimii
Yhteistyö toimii käytännössä sujuvasti ja simppelisti. Kaikki tilaukset ja laskutukseen liittyvät asiat hoituvat totutusti Core Servicen kautta. Aloitetulla yhteistyöllä rikastutetaan Core Servicen palveluportfoliota ja tuodaan lisää ajankohtaisia palveluita saataville saman katon alta.
- Kaikki koulutukset voidaan toteuttaa suomeksi ja englanniksi.
- Koulutukset vetää aina asiansa erittäin hyvin osaava, innostava ja motivoitunut kouluttaja.
- Jokaisesta koulutuksesta maksuton nauhoite asiakkaan myöhempiä käyttötarkoituksia varten. Aina.
- Kaikessa Digikuun tekemisessä on aina 100 % Tyytyväisyystakuu. Mikäli ette ole tyytyväisiä Digikuun palveluihin niin ette saa myöskään laskua.
- Kaikki koulutukset toteutetaan aidoissa 365 -ympäristöissä Applen laitteilla.
- Digikuu ei keskity myymään tai markkinoimaan mitään koulutusten tai työpajojen aikana. Käytännössä siis vähän kalvoja ja paljon konkretiaa.
- Jokainen kartoituspalaveri on aina maksuton.
Lämmintä, aurinkoista ja tietoturvallisen tuottavaa kesää kaikille koko Core Servicen ja Digikuun poppoon puolesta!
Vierassulkakynää heilutti Digikuun Tommi Maijanen.
Lisää tietoa yhteistyöstä
Core Service, Jari Grönroos, p. 010 3393 671, jari.gronroos@coreservice.fi
Digikuu, Tommi Maijanen, p. 050 5067 211, tommi@digikuu.fi